søndag den 15. oktober 2017

Årets sidste stævne i VAS

Så blev det søndag den 151017, hvor vi tog til VAS og årets sidste stævne på året. VAS er et indendørs stævne og her har Simmy aldrig løbet før.
Simmy var tilmeldt 4 klasseløb og Sandy var tilmeldt 2 AG3 løb.


Vi var i hallen kl. tidlig og skulle løbe omkring kl. 8.


Vores 1.første AG1 løb var meget rodet. Simmy forstod ikke lige hvad der skulle ske i den hal og på det gulvtæppe. Så vi fik mange fejl og blev disket - men Simmy var glad.


Næste AG1x løb gik meget bedre, nu vidste hun hvad der skulle ske og hun gav den max gas på hastigheden - dog bliver vi disket. Hun får først en væring på vippen - og tager så et spring for meget.
Men Simmy var glad igen..;o))


SP1 bliver vores sidste løb i klasse 1 - Simmy er en stjerne og vinder klassen og får sin sidste pind i klasse 1 og kan nu kalde sig for klasse 2 hund...;o)) nu var jeg også glad.






Jeg tilmelder hende 3 ekstra løb i klasse 2 efterfølgende


Vores debut i klasse 2 er SP2 og vi bliver disket - først får vi en slalomfejl og jeg løber fejlbane - dumt af mig.


AG2 bliver vi desværre også disket - først får jeg presset hende forkert ind i slalommen og så tager hun ikke sidste port, men vi løber glade videre.


AG2x ender også i en disk - først en nedrivning derefter væring ved tunnel og så var jeg ikke tilfreds med hende bomfelt - ærgerligt - alle de andre var ellers SÅ flotte - så vi tog det om og løb ud af banen. Træt lille hund som har haft en skøn og dejlig dag med masser af agility..;o))



Smokey var også så dygtigt at han fik sin sidste pind i AG, så nu er han også klasse 2 hund - dejligt at de igen kan følges ad i klasse 2.

To dygtige hunde som nu er klasse 2 hunde

Sandy var tilmeldt to AG3 løb - Det første løb var ok - selvom vi bliver disket - hun springer A og tager desværre en tunnel for meget. Men jeg var alligevel glad. Næste løb gik slet ikke, vi var ikke rigtig på samme kanal og hun springer igen sit A og bommen, hører ikke efter hvad jeg siger. Jeg havde taget et valg inden vi kørte til VAS - Det var Sandys sidste stævne - hun bliver alt for stresset og vi får slet ikke det ud af det, som vi gør til træning - så nu er beslutningen taget og nu hygge træner vi bare med agility.. det er en ok beslutning - selvom vi ikke får vores sidste AG-cert. Sandy er jo ligeglad med stævner og AG cert - bare hun er glad ..;o))


Ingen kommentarer: